ПРО НАС

Комерційна техніка з ГБО? ‒ обираємо відповідну оливу

Комерційна техніка з ГБО? ‒ обираємо відповідну оливу

При експлуатації двигунів комерційної техніки на газовому паливі виникають специфічні умови для моторних олив. Розглянемо необхідність використання окремої групи мастильних матеріалів для так званих газових двигунів вантажівок, автобусів та спеціальних машин.

Потенційні переваги використання газових палив у якості джерел енергії для двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) полягають у покращенні паливної економічності, зменшенню зношування циліндро-поршневої групи (ЦПГ), збільшенні строку служби двигунів, поліпшенні екологічних показників та ін. Однак оливи до двигунів, що експлуатуються на газовому паливі, повинні володіти не лише формальними позначеннями на придатність до роботи в оснащеній газобалонним обладнанням (ГБО) техніці, а й витримувати більш жорсткі у певному сенсі умови експлуатації.

На деяких комерційних автомобілях та автобусах, а також у багатьох складських навантажувачах можна зустріти встановлене заводом-виробником ГБО. До речі, Opet співпрацює з багатьма виробниками комерційної техніки, розробляє та випускає необхідні мастильні матеріали для забезпечення технічних вимог та специфікацій першого заповнення на складальних конвеєрах та подальшого обслуговування. Наприклад, ряд сучасних функціональних автобусів Otokar з двигунами MAN E0836 LOH04 (Euro-6) працюють на стиснутому природному газі (CNG) та спеціалізованих мастильних матеріалах і технічних рідинах Opet, що розроблені для відповідних застосувань.

Варто зауважити, що в роботі двигунів на газі використовуються різні види цих палив. У ДВЗ можна застосовувати як стиснутий природний газ метан (тиск до 20,0 МПа), так і скраплений нафтовий газ ‒ пропан-бутанова суміш (тиск до 1,6 МПа). Газові палива зберігаються у спеціальних балонах високого тиску, а газ із балону через редуктор постачається до системи живлення двигуна комерційної техніки, де відбувається змішування з повітрям і спалювання.

Температура в камері згоряння газового двигуна, особливо на CNG паливі, вища, ніж у дизелях. Тому підвищується можливість утворення оксидів азоту і нагару. Також підвищується температурний вплив на моторну оливу. Враховуючи ці особливості, а також конструктивні вимоги газових ДВЗ, Opet пропонує також в Україні високоефективні моторні оливи, розроблені для використання у двигунах важкого комерційного транспорту, що працює на газі.

У асортименті флагманської лінійки моторних олив Opet для важкої техніки 2 продукти акцентовані на роботу в двигунах, що експлуатуються на газовому паливі. Спеціальні композиції цих олив забезпечують збереження колоїдно-хімічної стабільності мастильного матеріалу, зменшують ризик прогоряння випускних клапанів і зношування деталей ЦПГ та ДВЗ, що у результаті сприяє подовженню строку служби працюючих на газі двигунів. 

Зокрема спеціалізована олива Fullpro HT MSPS GAS 15W-40 володіє підвищеною стійкістю до термічної деструкції, покращеними мийними властивостями та зменшеною сульфатною зольністю, ніж звичайні оливи, що забезпечує преміальну продуктивність двигунів за роботи на метані (CNG). Разом з виконанням вимог ряду специфікації MB 226.9, Renault RGD, Volvo CNG та інших, відповідає класу API CF-4, що за певних умов дозволяє уніфікувати асортимент мастильних матеріалів для комерційного автопарку.

Максимально оптимізованою для роботи вантажівок та спецтранспорту на пропан-бутанових сумішах (LPG), СПГ є моторна олива Fullpro GEO 15W-40. Вона володіє порівняно ще нижчою лужністю (TBN) та сульфатною зольністю і забезпечує відмінну чистоту деталей різноманітних двигунів та підтверджену продуктивність. Задовольняє вимоги профільної специфікації Cummins CES 20074 та критерії класу API CF.

Високі показники стабільності Opet Fullpro HT MSPS GAS 15W-40 та Fullpro GEO 15W-40 сприяють зменшенню споживання олив протягом належного міжзмінного інтервалу разом з прямим зниженням експлуатаційних витрат на ремонт. Ці оливи демонструють відмінний рівень захисту за важких умов експлуатації двигунів комерційної техніки, що працюють на стиснутому природному газі (CNG) та зрідженому пропан-бутані.

Визначити та досягти оптимальних інтервалів заміни оливи у працюючому на газовому паливі двигуні допоможе експертний сервіс Fullcheck LAB. Отримати кваліфіковану консультацію та допомогу у створенні оптимальних карт мащення для парку комерційного транспорту можна у представництві бренду Opet в Україні ТОВ «Фукс Мастила Україна» та\або у мережі офіційних дистриб’юторів.

 

ПОВЕРНУТИСЯ ДО НОВИН