академія мастильних матеріалів

Класифікація моторних олив по API

Система класифікації моторних олив Американського інституту нафти (API) була створена у 1960-х роках. Відповідно до цієї класифікації моторні оливи поділяються на дві групи: моторні оливи для бензинових двигунів «S» та оливи для дизельних двигунів «C». Кожний новий клас групи відповідно до розвитку технології двигуна класифікується за алфавітом, наприклад, A, B, C.

Клас API
Визначення
SAМінеральна олива без домішок. Рекомендується для використання в старих двигунах, які не потребують присадок.
SBОлива, що не містить миючих присадок, але в своєму складі має присадки, що забезпечують легкий захист від окислення та антикорозійний захист підшипників. Даний тип олив слід застосовувати тільки в тому випадку, якщо вони рекомендовані виробником транспортного засобу.
SCМоторні оливи для бензинових двигунів транспортних засобів випуску 1964-1967 років. Вони запобігають зносу, окисленню, виникненню іржі та корозії, а також забезпечують надійний захист від нагару.
SDМоторні оливи для двигунів, які застосовуються транспортних засобах випуску 1968-1970 років. У порівнянні з моторними оливами класу SC, забезпечують поліпшений захист від зносу, окислення, виникнення іржі, корозії та нагару.  Ці оливи є більш стійкими, ніж оливи класу SC.
SEПризначені для двигунів транспортних засобів випуску 1971-1979 років. Моторні оливи класу SE у порівнянні з категорією SD забезпечують додатковий захист від зносу, окислення, іржі та корозії, а також виконують протинагарні функції.
SFМоторні оливи для бензинових двигунів автомобілів 1981-1988 років. Окрім базових характеристик олив категорії SE, забезпечують посилену стійкість до окислення, поліпшений захист від зносу та нагару.
SGМоторні оливи для бензинових двигунів автомобілів 1989 - 1994 років. Окрім базових характеристик олив категорії SF, забезпечують посилену стійкість до окислення, поліпшений захист від зносу та нагару. Відповідають вимогам моторних олив для дизельних двигунів API CC. Заміняють оливи категорій SE, SF, SF/CC, SE/CC.
SHМоторні оливи для бензинових двигунів автомобілів з 1994 року. Окрім базових характеристик мастил SG, тестувалися та виготовлялися відповідно до вимог Асоціації виробників хімічної продукції (CMA).
SJРозроблені для використання в бензинових двигунах транспортних засобів з 1996 року випуску. Окрім базових функцій олив класу SH, ці оливи для бензинових моторів мають властивості меншої летючості, являються більш сумісними з каталізаторами та характеризуються вищою стійкістю при низьких температурах.
SLКатегорія моторних олив, які були розроблені 1 липня 2001 року та використовуються для бензинових двигунів транспортних засобів, випущених в 2002 році. Можуть використовуватися і для автомобілів, випущених раніше. Бензинові моторні оливи, які забезпечують поліпшений захист від нагару при високих температурах та зменшений обсяг споживання олив.
SMКатегорія моторних олив для бензинових двигунів, що була затверджена в листопаді 2004 року. У порівнянні з класом SL, моторні оливи категорії SM володіють більш високими показниками забезпечення чистоти двигуна, мають високий рівень продуктивності при низькій робочій температурі, попереджують передчасний знос, а також характеризуються антиоксидантними властивостями і тривалим інтервалом заміни оливи.
SNБензинові моторні оливи, що були затверджені в жовтні 2010 року; разом з характеристиками класифікації SM, моторні оливи даного класу забезпечують поліпшений захист від нагару та нейтралізації вихлопних газів, являються більш сумісними з ущільнювальними елементами, підходять для систем DPF та TWC і палива, що містить до 85% етанолу, а також забезпечують комплексне енергозбереження та економію палива.

Класифікація дизельних моторних олив по API

Клас API
Визначення
CAЗатверджений в 1940 році клас дизельної моторної оливи, яка запобігає виникненню корозії та нагару; використовується для двигунів, які працюють в легких і помірних режимах на паливі з низьким вмістом сірки.
CBКатегорія дизельних моторних олив, що була затверджена в 1949 році, і використовується для дизельних двигунів, що працюють із легкими та середніми навантаженнями. На відміну від категорії CA забезпечує поліпшений захист від зносу та нагару.
CDКатегорія, яка була затверджена в 1955 році, та характеризується високим рівнем захисту від зносу та нагару. Моторна олива для дизельних двигунів з наддувом, які працюють з використанням палива з підвищеним вмістом сірки. Захищає від утворення нагару та корозії підшипників при високих температурах.
CCКатегорія моторних олив, яка була затверджена в 1961 році, та призначена для використання в дизельних двигунах з наддувом, які працюють з середніми та важкими навантаженнями. Запобігає зносу, утворенню корозії, іржі та нагару. Пройшла тестування MIL-L-2104 B та 46152 B.
CD-IIДизельна моторна олива для використання в двотактних дизельних двигунах, а також є придатною для категорії API CD. Клас був введений в 1985 році.
CEКлас був затверджений в 1983 році для використання в дизельних двигунах з турбонаддувом та без, які працюють в режимі низьких та підвищених навантажень. На відміну від категорії CD забезпечує більш ефективний захист від зменшення кількості оливи, утворення корозії та нагару.
CFКлас був введений в 1994 році, призначений для використання в двигунах з турбонаддувом і без, з непрямим вприскуванням та паливом з високим вмістом сірки. На відміну від категорії CD забезпечує захист підвищеної ефективності від накопичення відкладень на поршнях та утворення корозії на підшипниках.
CF-4Категорія була введена в експлуатацію в 1990 році, на додаток до характеристик класу CE забезпечує мінімізацію утворення нагару та зменшує споживання олив. Моторні оливи даного класу використовуються в дизельних двигунах з важким турбонаддувом і без, які експлуатуються в режимі низького та високого навантаження.
CF-2Клас моторних олив, який було введено в 1994 році. Окрім властивостей категорії CF, використовуються в двотактних дизельних двигунах та попереджають передчасний знос на утворення нагару на циліндрі та поршневому кільці.
CG-4Категорія моторних олив для використання вантажними машинами і тягачами, була представлена в 1994 році. Забезпечую поліпшений захист від утворення відкладень на поршні та скорочує накопичення вуглецю. Категорія, що відповідає вимогам чотиритактних дизельних двигунів, в яких використовується пальне з низьким вмістом сірки, які мають систему прямого вприскування палива з турбонадуванням, та експлуатуються в режимах підвищених навантажень на дорогах та полях.
CH-4Категорія дизельної моторної оливи, яка була введена в дію 1 грудня 1998 року, використовується в чотиритактних двигунах та відповідає встановленим стандартам щодо викидів вихлопних газів. Ця категорія була спеціально розроблена для використання в високошвидкісних чотиритактних дизельних моторах, які працюють на паливі з питомим вмістом сірки до 0,5%. Може застосовуватися, як замінник моторних олив класу CD, CE, CF-4 та CG-4.
CI-4Категорія дизельної моторної оливи, яка була введена в 2002 році та використовується для високого рівня навантажень. Це моторна олива, що використовується в високошвидкісних чотиритактних двигунах, та відповідає вимогам 2004 року по токсичності вихлопних газів. Забезпечує стабільність роботи при високих і низьких температурах, істотне зменшення утворення нагару, має високі диспергуючі властивості, захищає від корозії та сприяє раціональному використанню олив.
CJ-4Категорія, що відповідає стандартам API 2007 року, розроблена спеціально для важко навантажених дизельних двигунів, забезпечує відмінну систему очищення вихлопних газів. При високих температурах забезпечує поліпшений антиоксидантний захист та попереджує утворення сажі, при низьких температурах забезпечує кращу прокачуваність та знижений обсяг споживання оливи. Також відповідає вимогам американського стандарту EPA 2007.
CK-4Категорія CK-4 призначена для використання в високошвидкісних чотиритактних дизельних двигунах транспортних засобів починаючи з 2007 року виписку, відповідає стандартам по токсичності вихлопних газів. Моторні оливи цього класу розроблені для застосування в дизельних двигунах, які працюють на паливі з вмістом сірки до 500 м.д. (0,5% по масі). Однак використання цих олив в двигунах, які працюють на паливі з вмістом сірки, що перевищує 15 м.д. (0.0015% по масі) може впливати на прискорення зносу системи очищення вихлопних газів та/або на інтервали заміни оливи. Ці оливи являються особливо ефективними для підтримки системи контролю викидів вихлопних газів, коли використовуються сажеві фільтри та інші вдосконалені системи додаткової обробки. Моторні оливи категорії API CK-4 розроблені для забезпечення підвищеної стійкості до термічного окислення, попередження втрати в’язкості за рахунок зниження летючості, захисту від виникнення каталітичних отрут, зменшення чаду, утворення відкладень, зменшення випаровування при високих температурах та підвищення в’язкості. Моторні оливи категорії API CK-4 перевищують критерії продуктивності олив класу API CJ-4, CI-4 з CI-4 PLUS, CI-4 та CH-4, а також можуть бути ефективними для змащування двигунів, да вказані такі категорії API. При використанні моторних олив класу CK-4 в двигунах, які працюють на паливі з вмістом сірки більше 15 м.д., зверніться до виробника двигуна за рекомендаціями щодо інтервалу обслуговування.
FA-4Категорія API FA-4 описує певні моторні оливи класу XW-30, які були спеціально розроблені для використання у високошвидкісних чотиритактних дизельних двигунах, призначених для відповідності стандартам 2007 року стосовно викидів парникових газів. Ці оливи призначені для використання в двигунах, які працюють на паливі з вмістом сірки до 15 м.д. (0.0015% по масі). Зверніться до виробників двигуна, щоб отримати індивідуальні рекомендації щодо сумісності з оливами категорії API FA-4. Ці оливи являються сумісними з в’язкістю оливи при високій температурі (HTHS) з рівнем 2.9cP–3.2cP для сприяння скороченню викидів парникових газів. Ці оливи являються особливо ефективними для підтримки системи контролю викидів вихлопних газів, коли використовуються сажеві фільтри та інші вдосконалені системи додаткової обробки. Моторні оливи категорії API FA-4 розроблені для забезпечення підвищеної стійкості до термічного окислення, попередження втрати в’язкості за рахунок зниження летючості, захисту від виникнення каталітичних отрут, зменшення чаду, утворення відкладень, зменшення випаровування при високих температурах та підвищення в’язкості. Моторні оливи класу API FA-4 не являються взаємозамінними або зворотно сумісними з оливами класу API CK-4, CJ-4, CI-4, CI-4 PLUS, CI-4 та CH-4. Зверніться до виробника двигуна для отримання інформації стосовно визначення придатності моторної оливи класу API FA-4 для використання. Оливи API FA-4 не рекомендується використовувати в двигунах, які працюють на паливі з вмістом сірки, що перевищує 15 м.д. При використанні моторних олив класу API FA-4 в двигунах, які працюють на паливі з вмістом сірки більше 15 м.д., зверніться до виробника двигуна за рекомендаціями.

Класифікація бензинових моторних олив по ACEA

У 1996 році Асоціація Європейських Виробників Автомобілів (ACEA) розробила сучасну якісну класифікацію моторних олив замість старої класифікації організації CCMC. Згідно цієї класифікації: оливи для бензинових двигунів позначаються літерою А, для легких дизельних двигунів – B, для важко навантажених дизельних двигунів – E.

Клас ACEA
Визначення
A1Малов’язкі оливи зі зниженою в’язкістю та окислювальною стійкістю CCMC G-4 для використання в бензинових двигунах, забезпечують економію споживання палива.
A2Традиційна моторна олива для бензинового двигуна, являється еквівалентним стабільності окислення G-5 та характеризується властивостями категорії CCMC G-4.
A3Моторна олива для бензинового двигуна зі стандартною в’язкістю та стабільністю окислення, що перевищує межі CCMC G-5, створює умови для подовжених між сервісних інтервалів та скорочення обсягів споживання.
A4Моторна олива, що призначається для бензинового двигуна, який має пряму систему вприскування палива.
A5Малов’язкі оливи, розроблені для високопродуктивних бензинових двигунів, володіють функцією зниження тертя та призначені для застосування із збільшеними інтервалами заміни.

Класифікація моторних олив для легких дизельних двигунів по ACEA

Клас ACEA
Визначення
B1Малов’язкі оливи зі зниженою в’язкістю, що перевищує межі CCMC PD-2 для використання в бензинових двигунах, забезпечують економію споживання палива.
B2Традиційна моторна олива для бензинового двигуна, що характеризується продуктивністю категорії CCMC PD-2, має поліпшену властивість захисту в’язкості.
B3Високоефективна моторна олива для дизельних двигунів, має захисну властивість в’язкості, що перевищує межі CCMC PD-2, та контролює підвищення в’язкості при утворенні щільної сажі.
B4Моторна олива для дизельних двигунів, яка окрім характеристик категорії B3-98, тестувалася на моторах з прямою системою вприскування палива.
B5Малов’язкі оливи, розроблені для дизельних двигунів з прямою системою вприскування палива, володіють функцією зниження тертя, призначені для застосування із збільшеними інтервалами заміни, що забезпечує економію споживання олив.

Класифікація моторних олив для бензинових та дизельних двигунів по ACEA 2016

Клас ACEA
Визначення
C1Моторна олива, призначена для високопродуктивних бензинових або дизельних двигунів легкових транспортних засобів; коефіцієнт в’язкості при високій температурі за високої швидкості зсуву (HTHS) від 2,9 мПа*с; має знижений рівень тертя; малов’язка та має низький вміст SAPS (сірка, фосфор та мало сульфатна зольність); збільшує термін служби сажових фільтрів (DPF) та трикомпонентних каталізаторів (TWC).
C2Моторна олива, призначена для високопродуктивних бензинових або дизельних двигунів легкових транспортних засобів; забезпечує економію палива; коефіцієнт в’язкості при високій температурі за високої швидкості зсуву (HTHS) від 2,9 мПа*с; має знижений рівень тертя; малов’язка; збільшує термін служби сажових фільтрів (DPF) та трикомпонентних каталізаторів (TWC).
C3Моторна олива, призначена для високопродуктивних бензинових або дизельних двигунів легкових транспортних засобів; забезпечує економію палива; коефіцієнт в’язкості при високій температурі за високої швидкості зсуву (HTHS) від 3,5 мПа*с; має знижений рівень тертя; малов’язка; збільшує термін служби сажових фільтрів (DPF) та трикомпонентних каталізаторів (TWC).
C4Моторна олива, призначена для високопродуктивних бензинових або дизельних двигунів легкових транспортних засобів; забезпечує економію палива; коефіцієнт в’язкості при високій температурі за високої швидкості зсуву (HTHS) від 3,5 мПа*с; має знижений рівень тертя; малов’язка та має низький вміст SAPS (сірка, фосфор та мало сульфатна зольність); збільшує термін служби сажових фільтрів (DPF) та трикомпонентних каталізаторів (TWC).
C5Моторна олива, призначена для високопродуктивних бензинових або дизельних двигунів легкових транспортних засобів; забезпечує економію палива; коефіцієнт в’язкості при високій температурі за високої швидкості зсуву (HTHS) від 2,6 мПа*с; має знижений рівень тертя; малов’язка та має низький вміст SAPS (сірка, фосфор та мало сульфатна зольність); збільшує термін служби сажових фільтрів (DPF) та трикомпонентних каталізаторів (TWC).

Класифікація моторних олив для бензинових та дизельних двигунів по ACEA 2016

Клас ACEA
Визначення
A1/B1Цей клас моторних олив для категорії xW-20 характеризується коефіцієнтом в’язкості при високій температурі за високої швидкості зсуву (HT/HS) від 2,6 мПа*с, для інших класів в’язкості коефіцієнт становить 2,9-3,5 мПа*с; підходить для бензинових та дизельних двигунів легкових транспортних засобів (легковий автомобіль та фургон), для яких використовується малов’язка моторна олива зі зниженим рівнем тертя та збільшеними інтервалами заміни.
A3/B3Моторні оливи цієї категорії підходять для: бензинових та дизельних двигунів легкових транспортних засобів (легковий автомобіль та фургон) із збільшеними інтервалами заміни масла відповідно до рекомендацій виробників двигунів; двигунів, в яких використовують малов’язкі масла протягом року; двигунів, що працюють у важких умовах, встановлених виробниками.
A3/B4Моторні оливи цієї категорії підходять для використання в високо форсованих бензинових та дизельних двигунах з безпосереднім вприскуванням палива. Також придатні для застосування згідно специфікації A3/B3.
A5/B5Цей клас моторних олив характеризується коефіцієнтом в’язкості при високій температурі за високої швидкості зсуву (HT/HS) від 2,6 до 3,5 мПа*с; підходить для бензинових та дизельних двигунів легкових транспортних засобів (легковий автомобіль та фургон), для яких використовується малов’язка моторна олива зі зниженим рівнем тертя та збільшеними інтервалами заміни.

Класифікація моторних олив для дизельних двигунів по ACEA

Клас АСЕАВизначення
E1
Для дизельних двигунів без турбонаддува, що працюють у легких умовах зі стандартними інтервалами заміни. За властивостями відповідає специфікації MB 227.1.
E2Для малонавантажених дизельних двиугнів без сажових фільтрів та систем рециркуляції зі стандартними міжсервісними інтервалами. За своїми властивостями відповідає специфікаціям MB 228.1, MAN 271.
E3Для дизельних двигунів без без сажових фільтрів та систем рециркуляції, що працюють в тому числі у важких умовах чи з подовженими інтервалами заміни.
E4
Для високооборотистих дизельних двигунів екологічних класів Euro I, Euro II та Euro III (без сажових фільтрів), що працюють в важких умовах чи з подовженими міжсервісними інтервалами. Висока зольність, добрі антиокислювальні властивості.
E5Для високооборотистих дизельних двигунів екологічних класів Euro I, Euro II та Euro III (без сажових фільтрів), що працюють в важких умовах чи з подовженими міжсервісними інтервалами. Від масел класу Е4 відрізняються тим, що відповідають жорсткішим вимогам, що їх висуває американський стандарт API.
E6Відповідає класу E4, однак із обмеженою зольністю. Для дизельних двигунів екологічних класів Euro I - Euro V, в тому числі таких, що оснащено системами рециркуляції EGR та сажовими фільтрами.
E7Для високооборотистих дизельних двигунів екологічних класів Euro I - Euro IV, оснащених системами рециркуляції EGR та без сажових фільтрів та що працюють за подовжених міжсервіснх інтервалів. Поліпшені антиокислювальні та миючі властивості.
E9Відповідає класу E7, однак із обмеженою зольністю. Для дизельних двигунів екологічних класів Euro I - Euro V, в тому числі таких, що оснащено системами рециркуляції EGR та сажовими фільтрами.

Класифікація моторних олив по ACEA-ILSAC

У 1996 році Асоціація Європейських Виробників Автомобілів (ACEA) розробила сучасну якісну класифікацію моторних олив замість старої класифікації організації CCMC. Згідно цієї класифікації: масла для бензинових двигунів позначаються літерою А, для легких дизельних двигунів – B, для важко навантажених дизельних двигунів – E.

Клас ACEA
Визначення
A1Малов’язкі оливи зі зниженою в’язкістю та окислювальною стійкістю CCMC G-4 для використання в бензинових двигунах, забезпечують економію споживання палива.
A2Традиційна моторна олива для бензинового двигуна, являється еквівалентним стабільності окислення G-5 та характеризується властивостями категорії CCMC G-4.
A3Моторна олива для бензинового двигуна зі стандартною в’язкістю та стабільністю окислення, що перевищує межі CCMC G-5, створює умови для подовжених між сервісних інтервалів та скорочення обсягів споживання.
A4Моторна олива, що призначається для бензинового двигуна, який має пряму систему вприскування палива.
A5Малов’язкі оливи, розроблені для високопродуктивних бензинових двигунів, володіють функцією зниження тертя та призначені для застосування із збільшеними інтервалами заміни.

Класифікація моторних олив для легких дизельних двигунів по ACEA

Клас ACEA
Визначення
B1Малов’язкі оливи зі зниженою в’язкістю, що перевищую межі CCMC PD-2 для використання в бензинових двигунах, забезпечують економію споживання палива.
B2Традиційна моторна олива для бензинового двигуна, що характеризується продуктивністю категорії CCMC PD-2, має поліпшену властивість захисту в’язкості.
B3Високоефективна моторна олива для дизельних двигунів,має захисну властивість в’язкості, що перевищує межі CCMC PD-2, та контролює підвищення в’язкості при утворенні щільної сажі.
B4Моторна олива для дизельних двигунів, яка окрім характеристик категорії B3-98, тестувалася на моторах з прямою системою вприскування палива.
B5Малов’язкі оливи, розроблені для дизельних двигунів з прямою системою вприскування палива, володіють функцією зниження тертя, призначені для застосування із збільшеними інтервалами заміни, що забезпечує економію споживання мастил.

Класифікація моторних олив ILSAC 

Класифікація моторних олив ILSAC була розроблена спільно американською та японською асоціаціями автовиробників і встановлює експлуатаційні класи енергозберігаючих олив для бензинових двигунів легкових автомобілів.

Клас ACEA Визначення
ILSAC GF-1
Клас моторних олив, які відповідають класу API SH і вимогам по паливній економічності EC-II. Був введений в 1990, доповнений в 1992 році і став мінімально необхідним для двигунів більшості американських і японських автомобілів.
ILSAC GF-2
Клас моторних олив, введений замість GF-1 в 1996 році. Оливи даного класу повинні відповідати класу API SJ і вимогам по паливній економічності EC-II. Включає в себе моторні оливи класів в'язкості SAE: 0W-30, 0W-40, 5W-20, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-30, 10W-40, 10W-50, які відповідають жорстким вимогам по вмісту фосфору, низькотемпературними і антипінних властивостями, а також по схильності до формування високотемпературних відкладень.
ILSAC GF-3
Клас моторних олив, які відповідають класу API SL і вимогам по паливній економічності EC-II. Оливи даного класу повинні відповідати більш жорстким вимогам по паливній економічності, випаровуваності, схильності до формування відкладень, збереженню в'язкості, стабільності присадок, витраті оливи на чад і впливу на системи зниження токсичності відпрацьованих газів.
ILSAC GF-4
Клас моторних олив, які відповідають класу API SM і вимогам по паливній економічності VIB (тест ASTM D 6837).
ILSAC GF-5
Клас моторних олив, введений в 2010 році для двигунів 2011 року випуску і старше. Оливи даного класу мають поліпшені характеристики по захисту від відкладень поршнів і деталей систем турбонаддува, боротьбі з утворенням шламів, паливної економічності, сумісності з матеріалами ущільнень і системами зниження токсичності відпрацьованих газів. Також ці оливи повинні забезпечувати роботу двигунів на паливі, що містить до 85% етанолу.
ILSAC GF-6
На даний момент в розробці. Передбачається поділ на 2 підкласу олив: GF-6A – оливи, сумісні з класом GF-5, і які забезпечують більш високу економію палива і захист двигуна; GF-6B - оливи з рівнем властивостей GF-6A, і які мають ще меншу в'язкість (наприклад, класи в'язкості SAE XW-16), забезпечуючи ще більшу економію палива.
Клас API
Визначення
GL-1Мінеральна олива без присадок для застосування в коробках передач з ручним управлінням, а також черв’ячних, спіральних, конічних та зубчастих передачах.
GL-2Олива зі спеціальними присадками для застосуваннях в черв’ячних передачах, що працюють в нормальних умовах, але з вимогами до антифрикційних властивостей.
GL-3Олива зі спеціальними присадками для застосуваннях в спірально-конічних передачах та в коробках передач з ручним управлінням, що працюють в нормальних умовах.
GL-4Олива, яка застосовується в гіпоїдних передачах, що працюють в умовах великих швидкостей; містить значну кількість присадок на рівні експлуатаційних властивостей MIL-L-2105.
GL-5Олива, яка застосовується в гіпоїдних передачах, що працюють в умовах великих швидкостей; містить значну кількість протизадирних присадок на рівні експлуатаційних властивостей MIL-L-2105.
MT-1Трансмісійна олива, призначена для несинхронізованих механічних коробок передач високонавантажених агрегатів; містить значну кількість присадок; тестувалася на запобігання піноутворенню, термічна стабільність та сумісність еластомерів.
Класс в’язкості по SAE Макс. в’язкість cP при температурі °C. Гранична темп. перекачування °C макс. для 60.000 cP в’язкостіВ’язкість cSt при 100 °C
ЗимаЛітоcP°CМін.Макс.
0 W-6200-35-403.8-
5 W-6600-30-353.8-
10 W-7000-25-304.1-
15 W-7000-20-255.6-
20 W-9500-15-205.6-
25 W-13000-10-159.3-
-8---4.0< 6.1
-12---5.0< 7.1
-16---6.1< 8.2
-20---6.9< 9.3
-30---9.3< 12.5
-40---12.5< 16.3
-50---16.3< 21.9
-60---21.9< 26.1
Клас в’язкості ISO
Кінематична в’язкість при 40 °C cSt
Гранична кінематична в’язкість при 40 °C cSt (мм2/с)
ASTM Saybolt Індекс в’язкості
В’язкістьSaybolt при 37,8 °C SUS
Мін.
Макс.
Мін.
Макс.
22,21,982,423234,035,5
33,22,883,523636,538,2
54,64,145,064039,942,7
76,86,127,485045,750,3
10109,0011,06055,562,8
151513,516,5757283
222219,824,210596115
323228,835,2150135164
464641,450,6215191234
686864,274,8315280345
10010090,0110465410500
150150135165700615750
22022019824210009001110
320320288352150013101600
460460414506215018802300
680680612748315028003400
100010009001100465041005000
1500150013501650700061007500

ISO: Абревіатура для "Міжнародної організації зі стандартизації".
У VG 68 визначенні ISO: VG означає ступінь в’язкості; 68 визначає в’язкість як сантистокс (cSt) при 40 °C з +/-%10 відхиленням. viskoziteyi ifade eder.

Захист від утворення корозії та окислення трансмісійних олив по індексу AGMA:
Клас в’язкості по ISO
Надмірний тиск (EP) трансмісійних олив по індексу AGMA:
146-
2682 EP
31003 EP
41504 EP
52205 EP
63206 EP
7 Змішаний
4607 EP
8 Змішаний
6808 EP
8 A Змішаний
10008 A EP

AGMA: Абревіатура для "Американська асоціація виробників зубчастих передач".

Індекс NLGI:
Проникнення (1/10 мм) застосовується при 25 °C
000445-475
00400-430
0355-385
1310-340
2265-295
3220-250
4175-205
5130-160
685-115

В’ЯЗКІСТЬ ПРИ РІЗНИХ ТЕМПЕРАТУРАХ (VI олив приймається за 95)

Примітка:

  • В’язкості при різних температурах зчитуються в горизонтальному порядку.
  • Характеристики трансмісійних та моторних олив по SAE наведені тільки при 100 °C.
  • Багатофракційні в’язкості олив не визначаються в’язкість інших температур.
Порівняльна таблиця класифікацій в’язкості
Saybolt Universal (с) 100 °F (37,8°C)
Saybolt Universal (с) 122 °F (50°C)
Saybolt Furol (с) 122 °F (50°C)
Redwood No:1 (с) 100 °F (37,8°C)
Redwood No:1 (с) 122 °F (50°C)
Кінематична
(сантистокс) 100 °F (37,8°C)
Кінематична
(сантистокс) 122 °F (50°C)
Engler (градуси) 68 °F (20°C)
Engler (градуси) 122 °F (50°C)
3231,5-28,5-1,83-1,19-
3533,5-33,2-2,682,251,31,16
4037-37,234,74,253,31,541,25
4540,1-41,437,25,824,291,841,33
5043,5-45,640,17,375,352,161,43
5546,3-49,842,69,856,252,481,51
6049,1-544,810,37,12,831,57
6552-58,547,211,727,953,21,65
7055-62,849,813,068,853,551,74
7557,8-6752,414,389,653,91,81
8060,5-71,754,515,6610,44,31,88
8563-765716,9211,24,651,95
9065,5-79,858,918,1411,85,052,01
9568-84,661,219,3412,65,422,08
10071-8963,720,613,45,852,15
11077-9768,522,914,86,652,31
12083-1067425,216,47,52,48
13089-1147927,5188,352,65
14094-1238429,719,29,32,78
15099-132883220,5-2,93
160105-1409334,221,7-3,08
170110-151489736,323-3,23
180115-15810238,624-3,36
190120-1616610640,825,3-3,5
200125-1751114326,4-3,65
220135-17,419311947,428,6-3,9
240145-20912751,730,8-4,2
260155-19,12261365633,3-4,5
280165-24614460,435,3-4,75
300174-20,826315364,737,5-5
325186-28316370,139,9-5,3
350198-22,830517475,542,7-5,7
375210-32618480,546,2-6
40022225,335019486,348-6,35
42533526,437220591,750,7-6,8
45024727,439321597,153-7,05
47525928,7416226102,555,8-7,4
50027129,843823710858,3-7,7
55029532,148225911963,5-8,4
60031834,7525279129,568,5-9
65034036,7568299140,273,5-9,8
70036238,751531615178-10,3
75038541652336161,883-10,9
80041043,3700358172,688,2-11,6
85043045,27453786183,492,5-12,2
90045047,1790392194,296,5-12,8
95047549,8830416205102,5-13,6
100049551,8785432215,8107-14,2
120058060,51050509259126-16,6
140066568,9122558230,2144-19
16007456,31405648345160-21,2
180083085,21570725388179-23,6
200090593,11750790435196-25,9
25001100112,32180965540237-31,3
30001300133,42625113565028-37,2
35001490152,630501310756323-42,9
40001650167,735101446867355-47,2
45001850187,839401620975398-52,7