Про раціональний вибір в агробізнесі, говоримо із генеральним директором компанії СЕЛМ АГРО, Юрієм Григоровичем Вороною.
Про компанію:
СЕЛМ АГРО – національний постачальник запасних частин до ґрунтообробної та самохідної техніки (практично до всіх світових брендів, виробників агротехніки, яка працює в Україні). Необхідна для ринку України продукція, замовляється та виготовляється на провідних заводах Європи та світу (Великобританія, Італія, Данія, Німеччина та Австрія, Чехія, Греція, Туреччина та ін.). Мережа філій по всій Україні.
Юрій Григорович, розкажіть нам, будь ласка, про свою компанію те, що вважаєте найважливішим.
Вже понад 20 років СЕЛМ АГРО займається постачанням запасних частин для агробізнесу - являємось представниками та дилерами багатьох відомих виробників запасних частин. Ми відомі на ринку, перш за все, як постачальники запасних частин для ґрунтообробної техніки, але ми прагнемо комплексного рішення, тому постійно розширюємо асортимент.
Наш бізнес — це не просто продаж запасних частин, а й обслуговування інженерних служб компанії, надання консультаційної допомоги у підборі. Наше завдання закрити бізнес-потребу аграрного підприємства. Ми ніколи не забуваємо, що наша продукція вбудована в бізнес-процес клієнта, впливає на собівартість, тому нам важливо надати не тільки якість, сервіс, а й оптимальне цінове рішення. Саме тому ми є постачальниками якісних оригінальних та аналогових запчастин для агротехніки. На ринку представлені запасні частини різної якості та цінових ніш. СЕЛМ АГРО пропонує ринку оптимальне поєднання «ціна – якість».
Яка сьогодні ситуація на ринку? Як компанії, які працюють в аграрному секторі, проходять цей період?
Сьогодні агробізнес, як і вся країна переживає дуже драматичний період, але продовжує працювати. Наша компанія не зупиняла свою діяльність ні на один день, розуміючи важливість діяльності аграріїв, та продовжує роботу у цей непростий період. Звичайно, з поправками на обставини, але ми намагаємось не зупинятися у розвитку. Цього року, вже після початку війни, ми уклали контракт з Opet Fuchs Madeni Yağ A.Ş. та стали всеукраїнським дистриб'ютором бренду мастильних матеріалів Opet в агропромисловому комплексі. Для нас це серйозний крок, що вимагає великих ресурсів, але ми на нього свідомо пішли, оскільки бачимо в даному продукті логічне продовження асортиментної лінійки й очевидну вигоду для нашого клієнта.
Ринок мастильних матеріалів дуже конкурентний. Як ви плануєте свою роботу на ньому?
Я вже казав, що ми завжди орієнтуємось на бізнес-процеси клієнта і на чолі нашої пропозиції ставимо вигоду клієнта. Що являє собою ринок мастильних матеріалів? Це великий ринок товарів різної якості та різних цінових груп. Звичайно, на вершині піраміди знаходяться, так звані, оригінальні оливи. Але ми всі розуміємо, що сьогодні світ став глобальним та глобальним стало машинобудування – комплектуючі виготовляються по всьому світу та різні підприємства спеціалізуються на виробництві окремих запчастин, компонентів, мастильних матеріалів. І це правильно. Спеціалізація сприяє технологічному вдосконаленню машинобудування. Але ми так само усвідомлюємо, що є виробництво, а є маркетинг. Всі ми автомобілісти та знаємо, що фірмовий сервіс – це не тільки якість комплектуючих та роботи, але ще й брендова складова, яка іноді за собівартістю перевершує якісні показники. Будучи кінцевим споживачем, ми вільні переплачувати задоволення сервісного обслуговування, працюючи на B2B ринку, ми повинні орієнтуватися на собівартість продукту. У цьому запорука конкурентоспроможності. Наша мета – дати клієнту можливість зменшити витрати, без шкоди якості. Ми маємо великий досвід вибору виробників для свого асортиментного портфеля. Ми також багато років виробляємо запчастини для ґрунтообробної техніки під власним брендом SMART PART на підприємствах, які виготовляють комплектуючі для світових брендів ґрунтообробної техніки. Цей досвід дозволяє нам уже 20 років працювати на ринку, будучи постачальником для агрохолдингів, фермерів та національних виробників сільгосптехніки.
Ми працюємо з машинами, і жоден механізм не обертається без мастила. Вибираючи бренд мастильних матеріалів, ми висували до нього такі ж вимоги, як і до всіх продуктів зі своєї лінійки – технологічна досконалість та демократичне ціноутворення. Ми мали досвід продажів оригінальних олив та олив відомих брендів, але це були комплексні постачання на прохання клієнтів. У 2022 році ми знайшли продукт, який задовольнив нас за всіма ключовими параметрами. Так, в асортименті СЕЛМ АГРО з'явилася повна лінійка мастильних матеріалів Opet для агробізнесу.
А яким вимогам мають відповідати оливи та мастила для аграріїв?
На якість оливи впливає багато факторів. Звичайно, це сировина, з якої вона виробляється, технологія переробки, але найважливішим показником якості є її визнання виробниками техніки.
Завод з виробництва оливи Opet належить корпорації Fuchs. Ринок України добре знає цей бренд, який за свою багаторічну історію зарекомендував себе, як виключно якісний продукт. Завод Opet знаходиться в Туреччині та входити до п'ятірки найсучасніших і найтехнологічніших заводів Європи. Сучасна власна лабораторія, яка оснащена всім необхідним обладнанням, проводить понад 300 тис. тестів на рік, що включають вхідний контроль якості сировини, контроль якості готової продукції, тестування пакування, науково-дослідницькі роботи зі створення нових рецептур та аналіз відпрацьованих олив. Якщо Ви були в Туреччині, Ви обов'язково бачили мережу заправних станцій під брендом Opet, яка налічує більш ніж 1600 АЗК. Завод Opet Fuchs є одним з провідних підприємств Туреччини та входить до числа найбільших промислових об’єктів країни. Завод виробляє як мастильні матеріали так і засоби по догляду за автомобілями, а нафтопереробні заводи Opet Petrolculuk (підприємство, що забезпечує контроль мережі АЗК Opet) є провідними виробниками палива, зокрема, для авіації на спільному підприємстві з Turkish Airlines.
Звичайно, таке технологічне підприємство як Opet Fuchs не залишилося й поза увагою світових виробників сільгоспмашин, вантажної техніки та спецтехніки. Мастильні матеріали виробництва Opet є продукцією первинної заливки в техніку: CASE, NEW HOLLAND, FORD TRUCKS, FIAT, OTOKAR, мають допуски та відповідають специфікаціям провідних виробників сільгоспмашин та вантажної техніки: CASE, NEW HOLLAND, JOHN DEERE, AGCO, CLA, FORD, MERCEDES-BENZ, VOLKSWAGEN і т. д. Той факт, що масло Opet заливають на конвеєрі у найвідомішу агротехніку, був для нас вирішальним аргументом.
Сьогодні СЕЛМ АГРО постачає агробізнесу високотехнологічний продукт, надаючи всю необхідну технічну підтримку – підбір олив для техніки здійснює інженерна служба імпортера-виробника, яка працює на території України та, при потребі, виїжджає на підприємства наших клієнтів для проведення випробувань. Ми вже провели випробування в агрохолдингках та великих господарствах, ставши постачальником мастильних матеріалів для великих парків іноземної техніки. Наша розвинена мережа складів дозволяє нам робити постачання не лише у великі компанії, а й обслуговувати компанії, які не закуповують великі партії продукції, а роблять покупки за потребою. Це дуже важливо для агробізнесу – сьогодні аграрії працюють в умовах обмежених фінансових можливостей, дорогої логістики, але при цьому процеси не повинні зупинятися, тому наявність товару на складі постачальника дуже важлива. Попри всі труднощі, ми не згортаємо свої складські запаси та програми лояльності для клієнтів.
Чи плануєте Ви розширювати лінійку брендів мастильних матеріалів?
Часи, коли потрібно було тримати великий асортимент мастильних матеріалів для імпортної та вітчизняної техніки, як на мене, йдуть. По-перше, парк агротехніки постійно оновлюється. По-друге, більшість аграріїв вже переконалися, що навіть для вітчизняної техніки краще використовувати якісні оливи – заощадиш на ремонті, по-третє, – змінилася сама структура ринку мастильних матеріалів – раніше на ринку була величезна кількість мастильних матеріалів, які вироблялися з російських базових олив, зараз ситуація змінилася і ми бачимо, що ціни на оливи українського виробництва вже наздогнали імпортні. До того ж аграріям дуже складно купувати різні оливи для великого парку техніки. В асортиментну стратегію Opet закладено стратегію уніфікації – ми можемо запропонувати, як продукти для нової імпортної техніки з останніми допусками, так і для старої вітчизняної техніки, на якій ще використовують, так звані, «гостовськї» оливи. Наприклад, на ринку добре відомий такий продукт, як Літол – кожне господарство бере це мастило для вітчизняної техніки. В асортименті Opet є літієве мастило, яке не просто повністю перекриває всі властивості літолу, а й містить додаткові антизносні присадки. Наш споживач отримує літієве мастило найвищої якості за ціною яка є конкурентною.
Як Ви бачите подальший розвиток ринку?
Довоєнний ринок запасних частин та мастил для агротехніки був далеким від європейських стандартів. Але Україна є країною, що розвивається, тому головні зміни у нас ще попереду! Ми чекаємо після війни відкладеного попиту на техніку та запчастини – не секрет, що в нас і раніше була нестача техніки, вона працювала понад норму, тому в майбутньому парк техніки поповнюватиметься, проводитиметься дефектування та підготовка до повноцінної роботи на розвиток України. Сьогодні багато аграріїв не в змозі повноцінно обслуговувати техніку по об’єктивним причинам і ми намагаємось враховувати це в міру своїх можливостей.
Звичайно, ми очікуємо і на зростання стандартів ринку – має зникнути контрафакт, контрабандні постачання запасних частин, бізнес, що працює «в чорну», який не сплачує податки й цим коштом демпінгує. Розуміємо, що разом із позитивними змінами, посилиться конкуренція. Ми з партнерами до цього готуємось вже сьогодні!
Поширити
ПОВЕРНУТИСЯ ДО НОВИН